Monday, December 27, 2010

rEuNion uReSS

hai..
25/12/2010...
tarikh ni aku akan kenang sampai ble2x..
coz pd tarikh niyh la..faiz buat sesuatu yg aku tnggu slama niyh..
hihihi..
selama 8 tahun hubungan kitorg bru kli niyh dye memberitahu hasrat hati..
bila dye meluahkan hasrat hati uh..
aku rasakan aku lah org yg plng gmbira masa tu..
hihi..
acctually tarikh niyh sbnrnye bdk2 skola faiz wt reunion..
sbnrnye aku bkn la bdk uress..
tp juz myebok jew..
aku myebok pon coz pakwe aku dlu skola uress..
hihihi..
tp pda wktu niyh aku xrse mcm reunion pon..
aku rse cm hari pertama hubungan kitorg terjalin je..
hik3..
pe aku merepek niyh..
hahahahaha
sbnr aku xtw nk cte pe sbnrnye..
mse reunion niyh kitorg g men bowling, tgk wyg,
makan n bgambar..
mmg enjoy..
nk tw time ble faiz mnyampaikn hasrat hati dye????
time tgk wyg..
dye kte dye nk pinang aku..
hahaha
n time mkn tbe2 dye said "love u"
mmg lme aku mnantikn 2 ayat tu..
lalalalalallalalalaalalalalalalalalala..
k ar niyh gmbr mse ari reunion uh







sori ar xsume gmbar aku upload..hihihi
enjoy k

Thursday, December 23, 2010

sEjeNaK

hai pembaca!!!
da lama aku x upate blog niyh...
bkn pe..
aku tgh pk satu masalh niyh..
tah la..
aku pon x phm dgn mslah niyh..
korg blh terima x law tbe2 de org sound2 korg..
msti x bleyh arn...
mm..
bnde uh blaku pd aku..
tah pe angin budak tu tah..
tbe2 mcj2 aku then hina aku..
aku x paham la.
tah apa slh aku..
aku dok pk pe aku dah wat kt dye..
tp rasanya aku xde pon nk mgutuk or nk menghina dye..
tah la..
aku blh trime law dye nk sound aku..
tp smpai menghina fizikal aku./
tu dah melampau..
dye pk dye spew?
dye pon cuma hamba allah je..
yang dye nk kutuk aku niyh apsal..
sampai mengutuk ciptaan allh yg diberikan kepada ku..
mm.
aku harap org yg macam niyh insaf lah..
mudah-mudahan allah mengampunkan hamba2nya.

Friday, December 17, 2010

Tip UntuK LeBih TeNAng

Untuk rasa lebih tenang dan tenteram, berhentilah berharap pada orang lain. Sebab kalau kita berharap pada orang, nanti kita akan kecewa apabila harapan kita tu tak ditunaikan.

Kita ni memang biasanya suka sangat meletakkan harapan dan berhajat pada pertolongan orang, terutamanya apabila dalam kesulitan.
Ini silap besar. Islam tak ajar kita berharap pada makhluk.

Islam menyuruh kita hanya meletakkan sepenuh harapan pada Allah. Sebab hanya Allah lah yang dapat membantu kita.  Setiap hari, kita berikrar dalam solat setidak-tidaknya 17 kali mengatakan “Hanya kepada Allah kita sembah, dan kepada Allah sajalah kita mohon pertolongan.”
Habis, apa perlunya lagi kita berharap dan meminta bantuan daripada manusia lain? Sedangkan manusia itu pun berharap pada Allah juga.

Apabila kita berharap pada orang lain, orang yang kita harapkan tu tak dapat tunaikan hajat kita, maka kita pasti kecewa, kita bengang dan kita akan terasa hati. Sedangkan itu semua adalah salah kita. Siapa suruh kita berharap pada makhluk? Itulah akibatnya…

 
Jadi untuk berasa lebih tenang dan bahagia, BERHENTILAH BERHARAP KEPADA MAKHLUK, sebab itu semua hanya akan menyesakkan dada dan menyakitkan jiwa. Kita pasti akan berasa sedih dan kecewa apabila harapan kita tidak ditunaikan.

Sebaliknya, berharaplah pada Allah. Letakkan sepenuh harapan padaNYA dan yakinlah bahawa Allah pasti akan menunaikan hajat kita. Tak cepat, lambat. Kalau bukan di sini, insyaAllah di akhirat nanti Allah balas.

Kalau pun, Allah tak tunaikan hajat kita, jangan sedih jangan gulana. Anggap sajalah bahawa Allah tak tunaikan hajat kita kerana mungkin disebabkan oleh kelemahan dan dosa-dosa yang kita telah lakukan.

Yang penting, kita kena BERHENTI LAH BERHARAP PADA ORANG LAIN sebab ianya hanya akan mengecewakan hati anda. Percayalah. 

p/s:: jd spew rse nk tenang...ikot la sprti di ats yew..
huhuhu 

Thursday, December 16, 2010

10 PetAnDa Dia jODoH kiTa

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.


Wednesday, December 15, 2010

bEnArkAh iNi tErjADi?????.........

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah ya, mmmuahhhhh.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Lama lagi ke ke kt dalam nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah gunung ledang sana !!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang...
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???

Pulang Kerja:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah.
6 tahun: pakai duit u sendirilah apa yg U nak.. i takde duit.

Telefon:
6 minggu: Baby, ada org call u nih..
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh?
6 bulan: Hati-hati la, nanti jatuh tuh..
6 tahun: Orang dah ckp byk kali pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu..
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancang Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-TUKAR BOLE TAK..??

p/s : btol kew cmni???
        so cmne nk elakkn smua niyh dr berlaku??????
        ANY SUGGESTION?? http://www.emocutez.com

sEriBu WarNa PeLanGi

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan….. Iman itu bukan hanya harapan, ia adalah apa yang terpancar di dalam hati dan dibuktikan dengan amalan… 

Setiap kita di dunia ini tidak mahu..memilih jalan yg derita ..hakikatnya tanpa usaha keajiabpan tidak akan berlaku.

kita jangan selalu mengharap..kerana mengharap tidak pasti tertunai..tetapi kita boleh..bersabar..kerana kesabaran itu mengajar kita erti kehidupan 
jangan menangis kerana gagal dalam cinta..sebab manusia akan meninggalkan apa yg di cinta

keinsafan bukan mudah untuk di tatang, tapi jelas di ulang-ulang 
sesungguhnya lidah itu lebih berbisa..dari segala senjata..jadi sebelum berkata fikirkan akibatnya..

zaman berubah tetapi..dendam manusia tidak pernah berubah.. 
lelaki yg gagah mustahil tidak pernah menangis..tapi, percintaan yg akan menyebabkan mereka menangis..

nilai persahabatan diukur dengan kejujuran..bukan kebendaan
jadilah ubi yg bertutup rapat…bukan kek yg berkrim tetapi..diharungi lalat..


kedewasaan tidak menghalang apa yg di inginkan oleh setiap insan… 
manusia bagaikan layang-layang, dimana sering terikat dengan sesuatu..tidak dapat bebas dengan sempurna..kecuali tali itu putus…barulah ia bebas melayang…



p/s : hidup kita diibaratkan seperti pelangi...
        dimana pelangi mmpunyai pelagai warna seperti itu kita diibarat..
        yang menunjukkan kita ini mempunyai pelbagai ragam dan kerenah 
        dalam hidup..
        oleh itu, hidup ini perlu diteruskan..
        (xmasal jew)..hihi

haNya KenaNgAn.....

palapes

sumenya ade lah kenagan..
kini aku tidak bersama lagi dengan pasukan palapes uthm..
kerana sbb kesihatan..http://www.emocutez.com(kaki da x blh aktif)
hai kaki npew la ko skit..
law x cnfrm t aku dpt satu paku..http://www.emocutez.com(leftenan muda)..
spew x nak..waaaaaa...
sedihnyew...
niyh jew kenangan aku bersama palapes..










iZiNkaN sELaMaNYa NAmaMu DiHati

Telah aku terima takdir dari Yang Esa
Tertusuk sembilu pedih hati terluka
Terkubur impian kita bina bersama
Terlerai sudah ikatan cinta

Baru aku sedari siapa diri ini
Sebalik suratan cahaya cinta yang sudah
Sedalam renungan terlihat dalam diri
Hakikat cinta yang sejati

( korus )
Kuturutkan cahaya dihadapan berliku
Keyakinan di dada mengiring langkahku
Jalinan bahagia iringan doa restu
Di dalam jiwa cinta yang satu

Jalanan yang berduri tetap aku gagahi
Biar gunung yang tinggi pasti kan kudaki
Detik-detik kenangan segar buat pedoman
Sepanjang jalan taman impian... ohhh

Selamat sejatera kepada dirimu
Semoga berbahagia tanpa aku
Izinkan selamanya namamu di hati
Biarkan selamanya ku begini

Kuturutkan cahaya dihadapan berliku
Keyakinan di dada mengiring langkahku
Jalinan bahagia iringan doa restu
Di dalam jiwa cinta yang satu

Jalanan yang berduri tetap aku gagahi
Biar gunung yang tinggi pasti kan kudaki
Detik-detik kenangan segar buat pedoman
Sepanjang jalan taman impian... ohhh

Selamat sejatera kepada dirimu
Semoga berbahagia tanpa aku
Izinkan selamanya namamu di hati
Biarkan selamanya ku begini
 

Sudah lumrahnya insan tak lepas kesilapan
Maafkan dosaku lupakan detik hitam
Sejarah yang berlalu jadikan perngajaran
Menuju bahagia idaman



p/s: wow!!tangkap jiwang ar...layan2x..tiba2x tigat org tsyg plak..
huhuhuhuhu

sAmBut anNiveRsary Yg Ke 8 TaOn berSamA..

7 november 2003-7 november 2010

pejam celik..pejam celik..
sekejap jew dah 8 taon ktorg bersama..
wow!!
lme gle..xsangke ek..http://www.emocutez.com
dari ktorg darjah 6 smpai la msng2 in u skrg niyh..
(umo msh staon jagung da pndai kapel)
daripada sma2 skolah rendah smpai la sme2 blaja d universiti yg sme..
huhuhu...mmg xsngke..
wlaupon hbngan ktorg niyh bnyk sgt konflik tp ktorg still kkl..
huhuhu..
mmg xsngke..law org len cnfrm da blah jew arn..
(law ikot arn ktorg pnh nk tbhnti d tgh jln)http://www.emocutez.com
aku bsyukur ar coz ktowg still bersama..mdh2an Allah kkl kn lg hbgn niyh..
amin..
mse smbut anniversary niyh...
faiz bawa aku g mndi jeram lg..huhuhu..xsdah2x jeram arn..tp jeram yg len la..
ari tu jeram kt gunung lumut in kluang..
kli ni dkt ulu bendul...
spew taw ulu bendul kt ne???
ulu bendul kt n9 jew...tmpat tumpahnye darahku..wawawa..
tp kli niyh ktorg g dgn akk angkt faiz n adik aku..
huhuhu..kli niyh x privacy coz ade depa bdua..
hahaha..
tp xpo sobab blh elak zina..bak kato org la..
hahaha..(jadi bek plak aku) http://www.emocutez.com
mmg sonok sgt..epi glew ar...
mklom argh smbot anniversary den n dio arn..msti epi.
hahaha..
lopeh jew ktorg p mndi..ktorg g mkn mcd..hahaa
si faiz la yg blnje..
smpai lari bajet..aleh2x aku kongsi wet dgn dia sbb lari bajet pnya pasai..
mklom la stdnt..mno la ade wet bnyk sgt arn..
hihihi..
yg pntg mse niyh faiz mmg wt aku epi..
aku xpnh ase epi mcm uh..
smpai x dapek den nk cito kat cni..
hihihi..
pape pown cm bese arh..aku de upload gmbr..
huhuhu..
papai..http://www.emocutez.com




3 gambar niyh masa
mndy at ulu bendul

niyh la adik aku
niyh la org yg smbut anniversary uh
spew lagi..
law bkn aku n faiz

niyh faiz n akk angkat dye
kak yana nme nye



3 gmbr niyh plak mse kt mcd..
huhuhu..
smpai tlbih bajet uh la..
hahaha

Tuesday, December 14, 2010

cEriTa di kLuaNg

huhuhuhu..
kenangan di kluang...
besh..g mndi jeram..sonok sgt..da lma gle tigin nk mndi jeram..akhirnya dpt gk g..
da la g dgn my beloved person..huhuhu...lg la sonok..abiskn masa sme2x..huhuhuhu..http://www.emocutez.com
lpas mndi ktorg g mngluarkan sore yg merdu niyh..
pe lg g karok ar..http://www.emocutez.com
then g tgk wyg..
nk tw x mse niyh cte yg femes cte cuti2x cinta..spew da tgk??...spew yg da tgk kompem nk tgk ag..
gle klaka..part yg pling klaka part yg farid kamil ckap " nasi lemak lima plh sen"..
hahahaha..bodoh gle..
jjr ar...dlm bnyk2x cte kt movie yg aku pnh tgk yg paling klaka cte niyh la..
pas uh cte yg pling jiwang lagenda budak setan..
fuhhh!!!...mmg tangkap jiwang ar movie lgenda ank setan uh..http://www.emocutez.com
hihihihi..
mse tgk wyg niyh kitorg g dgn kngkwn aku..
huhuhu..kne la ajak arn..t pe plak t dorg ckp..
jln x ajak t..hahaha..so kne la ajk..
hihhihi..(cm tpksa jew)..xpown sbnrnye..niat d hati mmg nk ajak..
lalalala...
lpas uh aku mrayau lg g bp (batu pahat) plak..mmg xrti dok diam aku niyh..
da mlm bwu blik..trok tol aku niyh arn..
huhuhu..
k ar..tu jew sbnrnye..
hihihi..
t aku cte ag kenaganku yew..
papai..http://www.emocutez.com
niyh aku de upload ckit gmbr mse kt kluang...






3 gambar ni mse tngu nk tgk wyg...
sblm uh sempat la bgmbar sat..
hihihi



3 gmbr yg kat ats niyh la msa kitorg g mandi
gunug lumut..
hihihi..



3 gmbar akhir niyh mse ktorg karok..
hahaha..
mmg besh glew..